Imagineering

Imagineering is het creëren van belevingswerelden. Dit marketingconcept wordt gebruikt om de klant/bezoeker te bereiken via een meer persoonlijke, emotionele benadering in plaats van slimme marketingtrucs en massaproductie.

Het woord Imagineering is een combinatie van Imagination (verbeelding) en Engineering (techniek). Het is een begrip dat in 1952 bekend is geworden door Disney; een bedrijf beroemd om zijn onvergetelijke belevingen.


Miranda Timmer en Imagineering

Door mijn opleiding tot ondernemer en interieur styliste, heb ik zowel op marketinggebied en ruimtelijk ontwerp ervaring. Beide vaardigheden zijn van belang bij het tot stand komen van een belevingsconcept.


Doelgroep

Niet alleen themaparken maken gebruik van deze manier van conceptontwikkeling. Wat dacht u bijvoorbeeld van de kinderafdeling in een ziekenhuis? Of de interactieve afdeling in een museum?

Nog een aantal voorbeelden:

• Winkels
• Bedrijven
• Scholen
• Restaurants
• Hotels
• Bioscopen
• Theaters
• Filmsets en decors
• Musea
• In- en outdoor speeltuinen
• Thema- en pretparken
• Dierentuinen
• Zwembaden
• Ziekenhuizen en zorginstellingen
• Festivals
• Discotheken
• Themafeesten
• Bruiloften


Offerte
Omdat elk concept zijn eigen manier van aanpak heeft, zal pas aan de hand van één of meerdere persoonlijke gesprekken een offerte worden opgesteld. Het eerste, oriënterende gesprek is vrijblijvend en kunt u aanvragen via het
contactformulier.